BANTU PALESTIN MARI MENDERMA : "NSTP Fund for Gaza"

Sebahagian jemaah menunaikan solat jenazah mangsa yang terbunuh dalam serangan ke atas sekolah PBB di kem pelarian Jabaliya, utara Genting Gaza, semalam. - Reuters
Sumber :http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0108&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htmanggota keluarga meratapi kehilangan pelajar yang menjadi korban dalam serangan udara tentera Israel ke atas sebuah sekolah kendalian PBB di kem pelarian Jabaliya, utara Gaza City, semalam.
- Reuters

Sumber :http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0108&pub=Utusan_Malaysia&sec=Luar_Negara&pg=lu_01.htm

Melihat dan membaca petikan akhbar bagi dua gambar di atas dan gambar2 serta berita yang berkaitan menimbulkan perasaan bercampur gaul dalam hatiku. MARAH, GERAM, SAKIT HATI pada tentera Yahudi Laknat dan perasaan SEDIH, KASIHAN dan SIMPATI pada rakyat Palestin yang menjadi mangsa KEKEJAMAN ISRAEL. SEDIH kerana umat yang tertindas dan menjadi mangsa itu adalah saudara Islam kita. KASIHAN atas kesusahan dan penderitaan yang mereka alami. SIMPATI kepada mereka yang kehilangan ibu, bapa, adik beradik, saudara mara, kawan yang meninggal akibat serangan tentera jahat Yahudi.

Apa sumbangan kita kawan2? Apa tindakan kita dalam usaha untuk membantu saudara Islam kita di sana? Kita mungkin tak mampu untuk menolong mereka dengan fizikal kita TETAPI kita mungkin mampu menolong mereka dari sumbangan ikhlas. MARILAH menderma untuk PALESTIN dan SAUDARA ISLAM kita. Sumbanglah kepada "NSTP FUND FOR GAZA". Sumbangan anda boleh dihantar sebelum 7hb Februari 2009.


Caranya :

- Bank in or transfer money to Maybank account number 514105-320501 under the name "NSTP Fund for Gaza"; [Klik ke Maybank2U]

- Write cheques made payable to The New Straits Times Press (M) Bhd with the words "Fund for Gaza" written on the reverse side and send to NSTP, Balai Berita, 31, Jalan Riong, 59100 Kuala Lumpur; or

- Make cash donations to the cashier at NSTP, Balai Berita, 31 Jalan Riong, Bangsar, Kuala Lumpur or any of the NSTP branch offices nationwide.
sumber :http://nst.com.my/Current_News/NST/Wednesday/Frontpage/2446054/Article/index_html

Ayuh!!Mari ikut saya menderma:Sabda Rasullullah saw : "Apabila meninggal dunia anak Adam, maka akan terputuslah segala pahala amalannya melainkan tiga perkara iaitu sedekah jariah atau ilmu yang dimanfaatkan atau anak soleh yang sentiasa mendoakannya" (Riwayat Bukhari dan Nasai)

Oleh itu marilah bersama2 kita bersedekah dan beramal jariah dengan membantu saudara Islam kita di Palestine. Semoga Allah swt memberkati Usaha kita. Allahuakhbar. Allahuakhbar..Allahuakhbar..


.....................................................................................
Yang Akan Menjadi Side Income Saya. Sertai Saya. Klik Banner Di bawah








0 comments



Recent Entries

Recommended Money Makers

  • Chitika eMiniMalls
  • WidgetBucks
  • Text Link Ads
  • AuctionAds
  • Amazon Associates